Human Resources: carrière met toekomst!

27/12/2019 Thomas Verlinden

Wie een carrière in Human Resources ambieert, doet er goed aan zich regelmatig bij te scholen. Het personeelsbeleid is immers geen constant gegeven: schommelingen in de economie, technologische verbeteringen, jongeren die de weg naar de arbeidsmarkt vinden en werknemers die ook op hogere leeftijd nog in de onderneming blijven, zorgen ervoor dat Human Resources constant in beweging is. Om deze schommelingen het hoofd te kunnen bieden, zijn aanpassingen in het beleid uiteraard cruciaal.

Personeelsbeleid in een onderneming kende tot hiertoe voornamelijk een ondersteunende rol. De laatste jaren is er echter een shift in het takenpakket van de HR-manager. Waar vroeger voornamelijk payroll en recruitment de essentie vormden voor het HR-departement, wordt het bereiken van de bedrijfsdoelstellingen vandaag eveneens opgenomen in het takenpakket. Hierbij gaat de HR-manager zich eveneens bezighouden met het aantrekken van nieuw talent en het maximaal benutten van de capaciteiten van de onderneming.

Daarnaast kan het HR-departement zich ook bezig houden met het ontwikkelen van bonussystemen om de motivatie van de medewerkers te boosten. Om aan de slag te gaan als HR-manager heb je uiteraard de nodige achtergrondkennis nodig. Niet alleen moet je overweg kunnen met diverse software, zoals Access, Excel en Word, je moet ook de administratie in goede banen leiden, en je moet over diverse competenties beschikken. Denk hierbij maar aan het beheersen van gesprekstechnieken wanneer je een sollicitatiegesprek afneemt.

Ben jij op zoek naar een toffe job in de HR-sector of wil je je kennis opfrissen? Schrijf je dan nu in voor onze opleiding HR-management. Je leert er alles over het instroombeleid van een organisatie: van het afnemen van een interview tot de werving en selectie in het eindproces. Daarnaast bekwaam je je in evaluatie- en functioneringsgesprekken en leer je tal van andere competenties beheersen om jouw taak naar behoren uit te voeren. Bekijk het gratis proefhoofdstuk en start vandaag nog met je opleiding!

cpSkillsAndSkills

• Jij runt een efficiënt en modern rekruteringsproces.
  • Sollicitatie- en exitgesprekken? Jij handelt ze correct en professioneel af.
  • Jij vindt keer op keer de geknipte persoon voor elke functie binnen het bedrijf.
  • Jij motiveert werknemers en houdt toptalent aan boord.

HR-Manager, aProfession

cpLiPracticalInfo

• Diploma
  • courseTypeG2
  • 12 cpCourseTypeDurationLesson cpLessonsPer 3 cpHoursPerClass
  • €699€559.20

cContent

• Wat is human resources management?
  • Werving en selectie
  • Professioneel rekruteren en feedback geven
  • Onthaal van nieuwe medewerkers
  • Functieclassificatie
  • Verloning
  • Performantiemanagement en motiveren
  • Competentiemanagement
  • Persoonlijke ontwikkeling en persoonlijk ontwikkelingsplan
  • Leertrajecten ontwikkelen
  • Uitstroom
  • Leidinggeven

blogAvailable

relatedBlogs

Succesverhaal: interview met oud-student Medisch Secretariaat Lydia Renard

Het opleidingsplan: een succesformule voor werkgevers

De kracht van een Opleidingsplan

previousLabel

Meer geld overhouden aan het eind van de maand? Leer je budget beheren!

nextLabel

Hoe word jij de beste versie van jezelf..

relatedCourses

HR-Manager